Sunday 10 April 2011

Pekat malam Nibong Tebal...

Pukul lapan bertolak dari Taiping, pukul sepuluh sampai. Macam jauh sangat ja padahal kalau balik terus setengah jam ja dah sampai.

Singgah makan char Kue Teow tadi. Dah kenyang so abang order je la satu char kue teow and satu teh o ais. Kayra nak makan nasi lemak, so satu bungkus nasi lemak kecil untuk dia. Tiba2 makanan sampai, 2 set. 2 char kue teow dan 2 teh ais. Means aku kena makan gak. Tapi, aku tak makan char kue teow, macammana ?? So, the bos la habiskan.... aku pun tak faham kenapa aku tak suka kue teow, dari dulu lagi....

Sampai ja kat rumah, campak semua baju-baju kotor dalam mesin basuh, onkan mesin basuh. Esok pagi jemur. Tengahhari aku balik lipat.

Tapi kalau tak hujan la, kalau hujan macammana...???

opss lupa, pagi tadi pergi balik The Store yang ada sale sebab nak tutup tu. Beli blouse n satu handbag giamax baru...hehehe...aku tetap wanita biasa yang teruja bila ada sale...

Yang bestnya, dah masuk kereta. Dalam kereta MiL tanya tak beli ke handbag, murah katanya. Aku cakap tak pun, sebab susahkan dengan anak nak pilih pilih. Pastu abang kata, pi la beli dia jaga kayra kat dalam kereta. So aku pun patah balik kesana dengan MiL. Besar beg tu...Lima puluh saja...

Dah malam ni, dah ngantuk. Jap gi nak turun sat bawah, angkat baju yang dah siap basuh masuk dalam bakul siap siap. kalau larat lagi sidai je la terus... Esok takyah kelam kabut.

Abang kata pukul 7 pg hujan, tengok ramalan cuaca katanya...

So, sidai je la.

Kayra dah berdengkur, selamat malam Nibong Tebal...

No comments:

Post a Comment