Monday, 9 May 2011

Kayra kat kampung

Wah, best tau balik kampung. Happy tengok tok dah makin sihat. Wan pun nampak ceria. Mak lang pun berseri-seri ja muka sebab pak lang ada. Abang Riadz n abang Eifadz pun gembira ja nampak. Family mak lang duduk dekat rumah tok, jadi senangla depa pi rumah tok kalau ada apa-apa. Mama pun tak la risau sangat. Masa tok sakit, mak lang yang banyak jaga tok.

Lagi 2 3 minggu wan nak buat kenduri, maksu nak kawin. Jadi, macam kelam kabut sikit. Memgemas dan wan sibuk nak menjemput kenduri. Tapi kesian tok, kalau dulu tok yang kelam kabut kalau ada kenduri-kenduri ni, skrang tok kena banyak-banyak rehat.

Kayra pun sibuk gak bila balik kampung. mama bagi peluang kayra main puas-puas. Kayra main tanah, bagi makan kambing, campak-campak kucing. Hehehe... Kayra happy sangat....

Balik kampung mesti mewah makan, simple tapi sedap...

kayra makan mempelam muda, mama kata kanak-kanak takleh makan banyak sangat. Kayra rasa je sikit-sikit...


Kayra dengan tok kat rumah maklang. Makan mangga muda sambil tengok pororo...

Dua lelaki. Paklang tengah potong nangka, papa baca paper


Luasnya laman, boleh main bola....


Maklang pimpin kayra naik tangga. Boleh kan maklang, kayra nak manja-manja je ?


Cucur jagung sedang digoreng kat wet kitchen mak lang...


Tea time...


Rest and a cup of tea.... what a day...

abam... kayra panggil... Eifadz n Riadz... mama panggil abang Riadz tu Yayatz...

dah penat papa suruh mama kurus tau... n dua orang tu, sibuk je...

Tengah panas terik lepak-lepak atas tanah, selipar entah kemana....


Kayra dengan kambing peliharaan wan, kambing dah gigit tangan pun tak serik lagi...

Wan temankan kayra main-main dengan kambing, dah macam kampung girl anak mama ni...


Kandang kambing Wan..

Nanti kita balik lagi...

2 comments:

  1. DA, mak sakit per?...besaqnya umah MakLang (Kak apa erk, lupa larr)....bila zikah nak kenduri wei, tak dengaq pun, intan InsyaAllah balik sg petani awal bln 6 nanti kenduri anak Pak Teh Mat (Azura) kat Sg Petani.....

    ReplyDelete
  2. Tu rumah kak ja. Kawasan luas. Mak kena stoke, dekat sebulan gak terbaring hari tu. Sekarang dah beransur ok.

    ReplyDelete