Wednesday, 4 May 2011

jelly...jelly

Kayra suka makan jelly, so mama buat jelly kat kayra sabtu hari tu. Senang ja, beli yang premix, masak dalam air mendidih  ja. Jom tengok macamamana mama kayra buat. Takpa, resepi boleh tiru-tiru. Hehehe....takda resipi pun...



Bahan-bahan, puding premix tu mama beli kat JMS je...



Pastu mama kayra susun siap-siap acuan. Cawan plastik tu mama beli untuk kayra minum air masak. Beli satu set 5 biji. Dah lama tapi tak guna pun lagi...

Mama masak air sampai mendidih...

Pastu mama tuang ja premix jelly tu...

Kacau sampai sebati...

Tuang dalam acuan....


Lambat betul nak dapat makan, mama asyik kata sabarrr...sabarrr... nak kena mandi dulu la pulak.....

Pastu jelly ni kena letak dalam fridge dulu, nak bagi keras dan sejuk, seleraknya peti ais mama kayra kan ??

Setelah sekian lama baru kayra dapat makan... no pain no gain mama kata....


yummy....

2 comments:

  1. Da, just peringatan, benda-benda yang panas2 jangan dimasukkan dalam fringe dulu, nanti fringe cepat rosak....kalau nak cepatkan sejuk jelly tu..letak dalam dulang yang berisi air/air...sejukkan di luar dulu, dah agak sejuk baru masukkan dalam fringe..k.hati2..intan dah dua kali kena..hu3...

    ReplyDelete
  2. tq intan...
    dah biar sejuk dulu tu, sempat kayra mandi, habis dua rancangan kartun, tidur, bangun mandi balik, rambut kering baru dapat makan....hehehe

    ReplyDelete