Monday 23 December 2013

Klong Hae Floating Market Hatyai 19.10.2013



Semalam Danok kena bom kan ? Syukur lah tak jadi apa-apa masa kita kat sana. Syukur jugak negara kita Malaysia yang tercinta ini masih aman damai.   Ini pun sebab dengar berita pasal Thailand kena bom baru mama teringat nak update blog, kalau tidak, tertunggak lagi la cerita Hatyai kita.

ok, sambung balik ya...

Lepas tu....

Lepas mandi, rehat lebih kurang kat hotel kita keluar balik. Takmau duduk bilik lama-lama sebab esok kita dah nak balik. Kalau asyik lepak bilik ja, rugi la mai jauh-jauh.

Klong Hae Floating market bila kita sampai sampai tu tengok macam ni la.


Lepas tu kita akan melalui jambatan ni untuk kesana. Oh ya, sebelum kita ke floating market ni kita akan jumpa tempat jualan jugak. Kat depan Kuil. Kat situ non muslim yang berjualan.


Kat sini plak yang menjual semua muslim.


Ramai kan ??


Semua jual makanan. Penjual jual barang atas sampan yang float atas air dan orang yang membeli plak berjalan kat atas pelantar macam jambatan.


So kalau berminat kita beli la, nanti diorang hulur je barang belian kita guna kayu . Macam kakak baju merah tu tengah ambik tu.


Kita beli air. Tengok tu, cantik tak bekas air Kayra ?



Ada la jugak kuih sikit-sikit kita beli.


Bila dah nak gelap depa buka lampu. Orang makin ramai.


Bila dah gelap kita naik atas. Ramai kan ?


:) Jangan risau. Ada surau jugak. Cuma tempat ambik air sembahyang saja terbuka sikit...


Ini mama suka. Kat atas tu ada gerai-gerai jualan jugak. Ada jual baju, kain, beg dan lain-lain. Tapi yang paling mama suka yang ni la. Kedai barang tembikar. Jual macam pasu-pasu. Ada jugak jual macam bekas minuman yang kita beli tadi.



Tak lama kat sini kita balik hotel sat. Mandi-mandi Kayra lepas tu keluar lagi...


xoxoxoxo


No comments:

Post a Comment