Tuesday 26 March 2013

Sambung balik cerita....


Sudah bersawang blog  tunggu cerita ni.... :)

Hari terakhir di Jb. Hahaha...memang sangat singkat kita singgah kali ni. Datang dari Penang semata-mata nak pi Legoland. Tak apa dan tak kisah asalkan mama hilang stress dengan kerja berlambak-lambak hampir dua bulan tu. (Tapi lepas ni pun banyak kerja jugak, sebab tu dah tak sempat nak update blog ) Tak percaya ?  Ini lah buktinya, dah dekat sebulan tapi tak settle-settle lagi cerita JB.  :)

Pagi tu Kayra bangun ceria sangat sebab cukup tidur semalam. Masa ni kita otw nak pi sarapan.


Tapi dia bukan makan sangat pun. Asyik main game saja. Mama ? usah ditanya , rezeki jangan ditolak ....hehehe


Pencuci mulut mama. Kelassss....


Lepas tu naik bilik, mandi, bersiap-siap dan turun untuk checkout. So Kayra sempatlah say bye bye to dragon. Oh ya, kat hotel ni memang ada sebiji dragon Lego ( betul ke perkataan yang mama guna ni ?). Ini mesti Legoland yang bagi untuk promote kan ?


Abang Syahir yang akan hantar kita ke perhentian bas sebab kita akan naik bas express ke Airport.


Kita ke CIQ dan kalau nak ambik causeway kena pergi ke terminal bas laluan Singapore-JB dan jauh jugak la kita berjalan disebabkan kita tak biasa dan tak tahupun arahnya. Jenuh la bertanya orang.


Abang Syahir yang baru je start kerja kat situ pun masih tak tahu selok belok kalau nak ambik bas kat sini. Apa la abang Syahir tu. Tapi akhirnya kita jumpa jugak dia kat bawah.


Bergambar macam pelancong pulak kita.


Ok, bagi yang nak tahu. Kalau nak ambil bas causeway ke Senai boleh naik kat Aras 1B Level 1B di laluan Singapore- JB.  Bas-bas akan parking sekejap kat situ untuk ambik penumpang dan tak salah mama, bas-bas tu dari Singapore ( kalau salah tolong betulkan mama ye ? )


Dan papa sempat lagi bertemuramah dengan driver bas.


Lama jugak kita menunggu sebab kata driver tu shifnya dah habis, nak tunggu driver lain katanya. Tak kisahla, lagipun flight kita lambat lagi kan ?


Nampak gayanya hari tu kita sajalah penumpang dalam bas tu. Agaknya tak adalah orang nak naik bas di hari isnin yang permai ni ye tak ? 


Perjalanan dengan bas dari JB ke Airport Senai ambil masa dalam 50 minit jugaklah itupun sebab kita naik bas express, kalau naik teksi jenuhla kita nak bayar tambang yang ikut meter tu sebab jauh dan jem yang boleh tahan jugak. Bas ni pun memang straight away ke airport. Papa beli tiket secara online seminggu awal lagi.


Sambil-sambil duduk menunggu, mama mintak papa ambilkan gambar kita. Besar airport ni dan moden. Tunggulah nanti bila airport Penang dah siap renovate nanti, rasanya setaraf dengan senai jugak.


Menunggu lama-lama pun jemu jugak kan ? Tapi kita tak kisah sangat sebab kita boleh sambil-sambil bergambar. :) Tak lama lepas tu kita dah dengar panggilan penumpang.


Ok, flight dah sampai. Cepat-cepat Kayra.....


Senyum Kayra bila stewardess tu say hi kat dia. 


Cari tempat duduk dulu. Pastikan betul dengan nombor yang dibagi.


Papa berebut dengan Kayra nak duduk tepi tingkap. Malu sikit....
Tapi sebab nak ambik gambar kipas kapal terbang, tak apa lah....hello, mama cakap kat papa takkan tiap kali naik flight nak ambik gambar kipas tapi papa pandai balas pulak...mama tu tiap kali mesti nak ambik gambar nombor kapal terbang dan nak ambik gambar kat tangga kapal apa cerita pulak. Ok, kita senyap....


Dah sampai Penang. Baru lepas hujan.... Kayra rindu rumah....


Maksu jemput kita, makan-makan dan pi Giant pulak lepas tu (lepas melancong kita pi shopping barang rumah ok...) Lepas hantar maksu kita terus gerak balik Nibong Tebal. Esok school dan mamaPapa pulak nak pi ofis. Tak ada cuti rehat kat rumah esoknya. tapi kita tetap happy. Cuma mama risau kayra mengantuk saja, tak apa, dah siap pesan kat Teacher Pratibha kalau dia penat bagi rehat. Tapi Kayra dah biasa travel, bukan masalah sangat untuk dia...


:) Happy. Thanks papa. Love u



3 comments:

Mak Wardah said...

Bestnya Kayra dapat jalan2 nampak okay ajer adapt diri dia...

syarida said...

Salam Mak Wardah,
Kayra dah dibiasakan. Tapi ada masanya dia merengek-rengek jugak.

chinta safia said...

bestkan bila dapat bercuti, walaupon percutian yang singkat tapi nikmatnyer mmg best boleh lupakan seketika bab kerja.

Post a Comment