Tuesday 31 January 2012

Pesta Riang Ria Kayra Gembira

Kita dapat tau dari papa tentang adanya fun fair kat Bagan Serai. Malam tu papa bawak kesana. Fun fair kecik je tapi kira ok la bila kayra dapat jugak naik kuda pusing-pusing tu. Kayra gembira tapi yang terlebih gembiranya papa. Habis dekat Rm 30 semata-mata main permainan kat situ. Tapi berbaloi jugak bila dapat mainan untuk Kayra.


Tak ramai orang dapatlah kayra main happy-happy tanpa bersesak dengan ramai orang. Sekali naik RM 2 je, berpadanan lah dengan harga.


Papa main dart. Hadiah dikira mengikut markah. Kalau setiap balingan dapat nombor yang sama maka hadiah 'special' menanti. Kumpul 5 hadiah ' kecik' dapat tukar dengan hadiah besar.


Hadiah kecil pertama yang papa dapat. Kita bergambar dulu.


Besama satu hadiah 'kecil' dan satu hadiah besar yang tak berapa besar. Papa tak puas hati lagi. Mari kita tukar hadiah lagi...


Hadiah besar yang ada ni pun kayra dah tak larat nak angkat. Tapi nanti dulu, papa tengah berjuang untuk dapatkan lagi hadiah besar.


Akhirnya, berakhir sudah misi. Kat dalam kereta, bergambar bersama hadiah-hadiah. Papa tu rasa macam berbaloi sangat dengan tiga hadiah besar plus seekor ayam mainan bersama key chain monkey yang sangat kecil. Kayra dengan muka bangga yang dapat mainan -mainan comel walaupun hanya daripada fun fair cuma.

2 comments:

Huzaina Hashim said...

Dh lama nk pi fun-fair...mesti kayra hepi sbb Papa dpt byk hadiah kat kayra...:-)

Syarida said...

Fun fair kecik je kak ina. Tapi kalau nak puas hati, berganda seronok kat Genting....

Post a Comment