Thursday 24 October 2019

Cerita malas, tak sempat dan tak cukup masa...



Assalamualaikum 


Lately, eh bukan lately sangatlah. Dah bertahun dah mama dah rasa malas bangat nak menaip kat blog ni. Tuntutan kerja dan komitmen mama pada keluarga membuatkan mama tak sempat sangat nak duduk depan pc nak tulis-tulis macam dulu-dulu. Tapi mama sedar kalau mama tak tulis dalam ni, macammana mama nak tinggalkan memori masa kecil anak-anak mama dalam ni. Ye lah, tengok gambar-gambar saja di dalam album tak sama dengan baca cerita bergambar kan ?  Dan hal-hal macam ni lah yang buatkan mama renung kembali apa tujuan sebenarnya mama masa mula-mula menulis blog dulu.


Tapikan, kalau la ada reader yang belek-belek blog mama, mama ada update yang mana mama tertinggal. Contohnya cerita 2018 yang tertinggal, tiba-tiba ada, tu kira mama dah add on entry baru la tu. Seronok jugak iba-tiba selitkan post baru diantara post lama yang tertinggal. Sebab apa jadi macam tu, sebab kadang mama dah taip tapi malas nak edit gambar, so tinggal la sekejap. Sehari jadi seminggu, seminggu jadi setahun, dan seterusnya lah. Lagipun mama dok rasa skil1 menulis mama makin teruk, atau tak pernah berubah dari dulu sampai sekarang. Mama tak reti la nak tiru-tiru orang, mama tulis je apa yang mama nak tulis, yang terlintas difikiran gitu. Originality kata orang (padahal, ntah apa-apa ja orang baca).



Tapi itulah, apa-apapun berbaliklah kepada tujuan asal kita menulis blog. Pembaca blog ni bukannnya ramai pun. Mama tulis syok-syok sendiri ja. Saja nak create the memory dan mama terjemahkan di dalam blog ni hadiah mama untuk anak-anak mama nanti. Kisah klasik untuk masa depan gitu...




Di saat media sosial makin berkembang. Ramai orang dah lari kepada facebook dan instagram, mama masih rasa menulis dalam blog ni lebih cool. Rindu nak baca tulisan-tulisan dalam blog. Dua tiga tahun lepas, masa semua orang masih asyik dengan blog, hari-hari mama akan baca blog yang bermacam ragam. Tapi sekarang dah makin sunyi sepi. Sumpah rindu.


So mama rasa mama akan cuba setia di sini. Cuba menulis disini dan letak gambar banyak-banyak. Cipta kenangan banyak-banyak dan coretkan disini.


xoxoxo 

No comments:

Post a Comment