Tuesday 6 November 2018

Parit Buntar Fun Run 2018




Hahaha


Kita join fun run tau. Ini sebab mama tengok Audra hari tu ok je masa fun walk hari sukan negara. kali ni kita ajak papa, kakak, maksu, ammar dan Afiq sekali.


Well ikut perjanjian, pukul tujuh dah kena ada kat sana (tempat bermula larian) akan tetapi, dengar-dengar katanya ada zumba dulu pagi-pagi. Ok kita gerak lambat sikit. Maksu pulak akan gerak pagi tu dari Bertam, terus ke rumah kita dan kita akan bergerak satu kereta ke tempat kejadian. Maksu sampai dalam 7.30 gitu, maksu tukar baju (sarung saja sebenarnya) dan kita gerak satu kereta. Sambil-sambil tu mama text auntie mahani , dia cakap dia pun tak sampai lagi.




Gerak berhimpit-himpit dalam satu kereta dan sampai le kat sana. Alamak, jauh la pulak kena berjalan maklumlah ramai orang dan parking pun terpaksalah jauh. Sebab lambat sama kan ??










So tunggu lah kita sementara larian bermula dan sambil-sambil tu kita bergambaq sakan. Jumpalah jugak orang-orang yang kita kenal. Best la ramai-ramai macam ni. Audra dah tiga kali merasa pengalaman macam ni , kakak pulak kali kedua. Dua-dua mama bawak masa hari sukan negara. Kali ni best sebab papa dan maksu join sekali.




So acara pun bermula, tapi kita gerak belakang-belakang sikit la. Sebab kita ada Audra, Ammar dan afiq. So dah la gerak belakang-belakang. Tau ja lah bila bawak anak-anak kecil, sekejap berenti sekejap laju, sekejap perlaha, tu belum masuk bab nak bergambaq sakan berposing bagai. Tapi takpa, hari ni kan kita santai-santai, happy je kita.


Jarak perjalanan adalah sejauh 5.5km. Huh bercinta nak habiskan , berpeluh-peluh, penat dan letih tak usah kira lah...






Naik flyover, ok lagi. Masih boleh tersenyum.
Sampai kat Mydin Parit Buntar, depa dah start penat. main-main dan sat berenti, sat dukung, sat nak jalan.


kedepan sikit, dah mula macam-macam. Dah nak menangis tapi masih boleh kontrol. Akhirnya kita surrender. Mintak untuk guna jalan short cut. Hahaha.





lepas lari Audra ikut papa, mama bawak maksu dan yang lain tengok booth. So selesai hari ni punya cerita. (tunggu gambar je nak upload)



xoxoxo

No comments:

Post a Comment